Celoteh Bocah

satu waktu anak dua berantem melulu, dan gue (untuk ke sekian kalinya) gak sabar dan merepet panjang lebar:

Gue: “kalian ini ya, gak bisa apah rukun?! dikit2 berantem. udahlah kalian cuman berdua, kalo nanti kalian gak rukun mau minta tolong sama siapa lagi cobak? lalalili tratakdungjes bzzzttt……”

Dedek: “mamah, why are you talking nonsense?” *kalem*

Gue: “………………………….”

——————————————————————————————–

Kakak: “mah, aku bosen di pesawat duduknya di belakang melulu. lain kali aku pingin di depan dong!”

Gue: “lah kan dikasih sama mbaknya di belakang biar lega?!”

Kakak: *pas masuk pesawat lewat bagian Business Class* “NAH! AKU MAUNYA DISINI DONG MAAAAHH……”

Gue: *kabur*

——————————————————————————————–

Di loket..

Mas-masnya: “… and how old are the kids, mam?”

Gue: “6 and 3 years old, thank you.” *ngelirik tulisan, ‘free admission for kids 6years and below’*

Kakak: *merengut* “hey mamah, I am already 7 years old you know?! and dedek also 4 years old now! why you forgot?!”

Gue: *jitak*

——————————————————————————————–

Dedek: “mamah, why tante A and M are not coming?”

gue: “because they are in Bandung right now, dek”

Dedek: “oh my Gosh, are you seeeriouss??”

Gue: *biasa aja kali dek, cuman di Bandung kok bukan di Bulan*

——————————————————————————————–

nyetel music buat bahan latihan kakak ujian balet awal tahun depan

Kakak: *humming* “one two three.. one two three… right left right.. stop”

Dedek: “one two three four five six.. seven eight nine ten.. eleven twelve..”

Gue: *terserah maumu lah dek*

About charissarhanie

twenty (okay okay.. thirty!) sumthin young working mum. loves eating but hates cooking (dont ask). eager to do any traveling and always waits for holidays around the corner
This entry was posted in keira, meracau, nadine, parenting. Bookmark the permalink.

One Response to Celoteh Bocah

  1. mrscat says:

    Hahahahaha anak2 tuh bisa jadi hiburan juga ya meski kadang nyebelinnya minta ampun

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s